חדשות

אושרה הקמתו של בית החולים ע"ש שמעון פרס בבאר שבע - הגדול בישראל

ארגוני הבריאות בנגב: "שש שנים מהחלטת הממשלה ועדיין לא יועד תקציב ולא פורסם מכרז להפעלת בית החולים" | סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע על מהלכים מואצים להקמת בית חולים נוסף בקריית אתא

שקף תכנון של בית החולים ע"ש שמעון פרס בנגב. דורון רוהטין - תב"ע, ספקטור עמישר - תכנית אב

המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה אתמול (ג') לקדם את מהלך הקמתו של בית החולים החדש, השני בעיר באר שבע, שייקרא על שמו של נשיא המדינה המנוח, שמעון פרס. בקואליציית ארגוני הבריאות בנגב מברכים על הצעד אך קוראים למשרד האוצר והבריאות להאיץ את הקמתו של בית החולים הנוסף בנגב.

בית החולים הציבורי יוקם על שטח של כ-1,400 דונם והמהלך בנושא הזה הוא בהתאם להחלטת הממשלה מיום 23 בספטמבר 2014 כחלק מתכנית רב שנתית לפיתוח הדרום. בית חולים החדש נועד לתת מענה לעומס הקיים כיום על בית החולים סורוקה – היחיד המשרת כיום את אוכלוסיית מטרופולין באר שבע.

לפי התכנית, בית החולים הנוסף לעיר באר שבע ולאזור הנגב יהיה על שטח בנוי של 400 אלף מ"ר וככזה יהיה הגדול ביותר בישראל: מתוכננות בו 1,900 מיטות, מהן 1,000 מיטות במחלקות אשפוז והיתר בבית חולים גריאטרי ובמרכז לבריאות הנפש וכן פעילות של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. לשם השוואה: ב"שיבא" בתל השומר, כיום בית החולים הגדול בישראל, 1,500 מיטות. במבנה המרכזי של בית החולים החדש יהיו עשר קומות ולידו עוד כמה מבנים של חמש עד שמונה קומות. עוד יהיו במתחם שירותי מסחר, מרכזי מחקר, יחידת מלונאות, יחידות שיעסקו ברפואה משלימה ושירותים פרא-רפואיים.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מיהר לברך על ההחלטה ואמר: "זו בשורה חשובה לתושבי הנגב, עליה אנו עמלים זמן רב. הצלחנו לעבור היום עוד שלב משמעותי בדרך ליעד של הקמת בית חולים מרכזי נוסף בישראל. זו משימה לאומית נדרשת, חשובה למטופלים בדרום והפריפריה וגם למען מערכת הבריאות הישראלית. בשורה זו מצטרפת למהלכים המואצים לשם הקמת בית חולים נוסף בצפון - בקריית אתא".

רוביק דנילוביץ׳, ראש העיר באר שבע, אמר: ״זה רגע היסטורי. המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה פה אחד ללא מתנגדים וללא נמנעים את מיקומו הסופי והקמתו של בית החולים השני בנגב וגם את בניית קריית הביוטק הבינלאומית בצמוד אליו". הוא הודה "לכל השותפים המרכזיים שסייעו בהקמתו בית החולים, ביניהם משרדי הממשלה וגורמי התכנון" וציין את המעורבות האישית והדחיפה מצד סגן שר הבריאות ליצמן ומנכ״ל משרדו, משה בר סימן טוב.

בקואליציית ארגוני הבריאות בנגב ומועצת נגב בירכו על ההחלטה שהתקבלה במועצה הארצית לתכנון ובנייה אשר מאפשרת את קידום תכנונו של בית חולים נוסף לנגב. "מדובר בצעד חשוב וחיוני לשיפור מערכת הבריאות בדרום וקידום השוויון בבריאות לתושבי הדרום", נמסר.

עם זאת, הביעו בארגון דאגה מקצב התקדמותה של עבודת המטה של משרד הבריאות והאוצר, שהחלה בסוף 2014 בעקבות החלטת הממשלה על הקמת בית חולים נוסף לנגב. "היום, קרוב לשש שנים אחרי, טרם נראה מועד סיומה", ציינו. "כל תכנון פיזי, יפה ומהיר ככל שיהיה, לא יוכל להתממש כל עוד לא נקבעה החלופה להפעלת בית החולים, לא יועד תקציב, ולא פורסם המכרז להפעלת בית החולים, ובפרט, לא נעשו צעדים לתכנון והכשרת כוח האדם המקצועי הנדרש להפעלתו".

בארגוני הבריאות בנגב מוטרדים במיוחד מעמדת האוצר שמתעלמת, לדבריהם, מצורכי הבריאות של תושבי הדרום בשל שיקולים זרים כלכליים ופוליטיים. "שנת הבחירות האחרונה הוסיפה על הדחייה החמורה בהקמת בית החולים וכעת אנו לקראת שנת כיסוי גירעונות. לאור ההתנהלות בעבר, קיים חשש שתושבי הנגב יהיו מהראשונים להיפגע", נמסר.

לאור זאת, קוראים בקואליציה לממשלת המעבר ולממשלת ישראל ה-35 לכשתקום, "להצטרף להחלטה המבורכת שהתקבלה היום, ולהשקיע את התקציבים הנדרשים לקידום הבריאות בנגב, תוך מחשבה ותכנון שמטרתם לגשר על הפערים, על ההזנחה והייבוש התקציביים שליוו אותנו במשך עשורים, וקוראים למשרד האוצר והבריאות להאיץ את הקמתו של בית החולים הנוסף בנגב".

נושאים קשורים:  בית החולים ע"ש שמעון פרס,  באר שבע,  בית החולים סורוקה,  חדשות,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
אנונימי/ת
04.12.2019, 10:01

האם בית החולים הזה יהיה בית חולים ממשלתי?

אנונימי/ת
04.12.2019, 10:08

כתוב בטקסט: ציבורי

אנונימי/ת
04.12.2019, 13:28

מעריך מאוד את המאמץ שלך לסייע לי. לקרוא אני יודע.
אבל כנראה שאתה אינך יודע שיש הבדל בין ציבורי לממשלתי. גם סורוקה הוא בית חולים ציבורי אבל לא ממשלתי (שייך לקופת חולים).
עדיף לא לענות כאשר לא מבינים את השאלה

אנונימי/ת
04.12.2019, 23:06

אם אתה לא מבין מהטקסט שבית החולים אינו בבעלות קופח כללית/מכבי, אולי חבל ששאלת

אנונימי/ת
05.12.2019, 06:34

מהטקסט לא ניתן להבין/ להסיק את זה

אנונימי/ת
04.12.2019, 20:25

ז על הקמת ביחבד בבד עם ההכרזה החוזרת ונשנית על הקמת בי"ח נוסף בב"ש, הוחרז על הקמת בי"ח נוסף באזור חיפה

אנונימי/ת
04.12.2019, 21:21

זה דבר טוב.אבל יש בעיה חסרים כוח אדם בעיקר רפואי .אני מבין שיהיה תקציב. .לא משנה איזה בית חולים מימשלתי או של הקופה .רק רוב הכסף מקבלים קופות וממשלתי יש בעיה בתחרות הזו עם קופות. במידה יהיה קופה או מרפאות קהילה ממשלתיות של בית חולים, אז בית חולים תקהל תקציב במלאותו וגם חולים לא יסבלו בין ויקוחים אין סופים בין קופה ובית חולים ממשלתיים

04.12.2019, 23:57

מעניין...1500 מיטות...כמה רופאים צפויים להיות מעוסקים ? כמה אחיות?נגיד טכנאי רנטגן/מעבדה להכין כצת יותר מהר רופאים וצוות סיעודי מוסמך...זנ לוקח זמן...

אנונימי/ת
05.12.2019, 07:24

אחרי הקמת אסוטעות באשדוד במקום לענות על מצוקת כח אדם אקוטית בסורוקה והעדר תקנים יקימו עוד אסוטעות בנגב.