חדשות

בית ספר אקדמי לדימות נפתח ב"שיבא" בשיתוף עם אוניברסיטת בר אילן

תכנית הלימודים מבוססת על תכנית הלימודים הקיימת ב"מרכז מצ'נר" בטורונטו, מהמובילים בעולם בתחום הדימות | למחזור הראשון של תכנית ההסמכה בת שלוש שנים נרשמו 20 סטודנטים חדשים

28.10.2019, 08:31
מימין, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נשיא אוניברסיטת בר אילן פרופ' אריה צבן, מנהל ביה"ח השיקומי פרופ' אמתי זיו ומנהל המרכז הרפואי שיבא, ופרופ' יצחק קרייס בטקס חניכת בית הספר לדימות. צילום: דוברות "שיבא"

המרכז הרפואי שיבא ואוניברסיטת בר אילן הודיעו על שיתוף פעולה לשם הסמכת דור העתיד של הרנטגנאים. אתמול (א') עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית, במהלך פתיחת בית הספר הלאומי ללימודי מקצועות הדימות ב"שיבא", הודיע פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר אילן, על בניית תכנית לימודים חדשה לתואר אקדמי ייעודי ברנטגנאות ודימות, וזאת נוכח המצוקה הרבה הקיימת כיום בישראל בכוח אדם מקצועי בתחום הזה.

התואר האקדמי החדש, הדגישו יוזמי התכנית, "יקפיץ את המקצוע החשוב הזה מדרגה ויאפשר לימודי המשך גבוהים, כפי שנהוג בעולם".

במרכז הלימודי החדש יהיה בית ספר מיוחד ל-MRI, לאולטרסאונד ויתקיימו בו גם קורסי המשך נוספים כלל ארציים.

המרכז הלאומי יכלול בית ספר לדימות שיהיה מסונף לאוניברסיטת בר אילן במסגרת לימודי התואר הקיימים היום באוניברסיטה. בנוסף, יכלול לימודי המשך בדימות. תכנית הלימודים מבוססת על תכנית הלימודים הקיימת ב"מרכז מצ'נר" בטורונטו, הנחשב בין המובילים בעולם בתחום זה. למחזור הראשון נרשמו 20 סטודנטים חדשים. תכנית ההסמכה שלהם ב"שיבא" תימשך שלוש שנים.

אתמול נחנך מבנה בית הספר ובו כיתות לימוד בתכנון אדריכלי חדש ואבזור הכולל מערכות סימולציה ומערכת מציאות מדומה.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שנכח בטקס, בירך על ההחלטה לפתיחת תואר ייעודי ברנטגנאות ואמר: "יש להוציא את מנגנון האישור להקצאת מכשירי CT ו-MRI לבתי החולים מועדת הבריאות העבודה והרווחה של הכנסת ולהעביר עניין זה לשליטתו של משרד הבריאות על מנת לשפר ולייעל את השירות לאזרח".

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, אמר בטקס: "זה יום חשוב למערכת הבריאות הציבורית בישראל. חיבור המרכז הרפואי הלאומי עם אוניברסיטת בר אילן יאפשר שיתוף פעולה שייקח את הרפואה למקום טוב יותר, יכשיר אנשי מקצוע ויסייע בקיצור התורים ובמתן מענה לדרישה הגוברת. הקמתו והפעלתו של בית הספר לדימות הוא מימוש של חזון 'עיר הבריאות' של ישראל, לשם הובלת פיתוח דור העתיד של מומחים במקצועות הבריאות  וקידום קריית ההוראה, המחקר והחדשנות שקמה ב'שיבא'".

נושאים קשורים:  פרופ' יצחק קרייס,  פרופ' אריה צבן,  דימות,  בית הספר למקצועות הדימות,  רנטגנאים,  חדשות,  בית החולים שיבא,  אוניברסיטת בר אילן
תגובות
אנונימי/ת
31.10.2019, 19:04

הדרישה ההזויה של משרד הבריאות ל-"תואר ראשון במדעי החברה" עבור רישיון לטכנאי רנטגן היא אחד מהמקרים המובהקים ביותר של שחיתות שלטונית, לא ברור למה אף אחד לא עתר נגדה לבג"ץ עד היום, כנראה שרק אנשים משכבות חלשות מתעניינים בעבודה הזאת.