• ד״ר דרגן קרברושיץ: יו"ר
  • ד"ר זכי עאסי: גזבר
  • ד"ר דן ארבל: מזכיר
  • ד"ר ענבל סמוק: אחראית ועדת בחינות
חדשות

"פורייה": הקמת מחלקת טיפול נמרץ ילדים נמצאת בראש סדר העדיפויות השנה

לדברי מנהל בית החולים, ד"ר ארז און: "היעדר (מחלקה זו) פוגע ביכולתו של בית החולים להעניק לילדי האזור טיפול רפואי כולל"

המרכז הרפואי פדה-פוריה. צילום: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי "פורייה" הודיע היום (ב'), כי הצורך הדחוף במחלקת טיפול נמרץ ילדים הועמד בראש סדר העדיפויות השנה. מנהל המרכז, ד"ר ארז און, מסר כי בשל היעדר המחלקה, במקרים קשים לא ניתן להעניק לילד פצוע או חולה, שהגיע למיון או אושפז אבל זקוק לטיפול נדרש ומתקדם יותר, טיפול במקום.

"אנחנו נאלצים להפנות ילדים אלו לטיפול חיוני זה, עבורם, לבתי חולים מרוחקים מהאזור. המצב הבלתי נסבל הזה נמשך כבר שנים לא מעטות", אמר ד"ר און.

לדבריו, בית החולים החליט להעמיד את הקמת מחלקה זו והצטיידות מתאימה אליה בראש סדר העדיפויות שלו לשנה הקרובה. ההערכה היא שעלות הפרויקט תגיע ל-3 מיליון שקל. עמותת ידידי בית החולים התגייסה לפרויקט ותקיים בסוף החודש ערב התרמה מיוחד לשם כך, נמסר.

ד"ר און הוסיף: "הקמת מחלקה חיונית כזאת תחזק את מערך רפואת הילדים בבית החולים. היעדרה פוגע ביכולתו של בית החולים להעניק לילדי האזור טיפול רפואי כולל. בכך נוצרים קשיים רבים לילדים עצמם ולמשפחותיהם".

ד"ר סעיד אבו זיד, מנהל מחלקת הילדים ב"פורייה", הוסיף, כי "ילדים אחרי תאונה קשה או לדוגמא מקרים של טביעה בכנרת שמגיעים אלינו מחייבים טיפול בהנשמה וטיפול נמרץ. במצבים קשים שכאלה, והם לא מעטים במשך השנה, אנחנו חייבים להעביר את הנפגע לבית חולים אחר. מבחינה מקצועית יש לנו את צוות הרופאים והיכולת לתת טיפול מלא לאותם ילדים. עד שלא נפתח מחלקת טיפול נמרץ, עם כל המכשור הרפואי הנדרש, לא נוכל לעשות זאת".

נושאים קשורים:  חדשות,  טיפול נמרץ ילדים,  הקמת מחלקה,  ד"ר ארז און,  ד"ר סעיד אבו זיד,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות