• ד״ר דרגן קרברושיץ: יו"ר
  • ד"ר זכי עאסי: גזבר
  • ד"ר דן ארבל: מזכיר
  • ד"ר ענבל סמוק: אחראית ועדת בחינות
חדשות

שיתוף פעולה בין מחוז אונטריו בקנדה לבין בית החולים "וולפסון" בחולון

במסגרת התכנית החדשה, שנחתמה בשבוע שעבר, סטודנטים קנדיים לרפואה יבואו להשתלמויות בבית החולים בחולון, בו מתנהל פרויקט "הצל לבו של ילד" המטפל בילדים עם מחלות לב ממדינות מתפתחות

שר הבריאות של מחוז אונטריו בקנדה (במרכז) במהלך ביקור ב"וולפסון" (צילום: "וולפסון")

תכנית לשיתוף פעולה בין ממשלת מחוז אונטריו בקנדה לבין בית החולים "וולפסון" בחולון ועמותת "הצל לבו של ילד" הפועלת בו, תתמקד בכירורגיה ובניתוחי לב כחלק מתכנית לימודי הרפואה בקנדה. לפי התכנית החדשה, סטודנטים מקנדה יגיעו להשתלמויות ב"וולפסון", ובעתיד יש כוונה להרחיב שיתוף פעולה זה גם לתחומים אחרים.

על התכנית סוכם בשבוע שעבר, בעת ביקורו של שר הבריאות של מחוז אונטריו, ד"ר אריק הוסקינס, בבית החולים בחולון. את האורח ליוו מנהל המרכז הרפואי, ד"ר יצחק ברלוביץ, צוות הרופאים הבכיר הפעילים בהתנדבות בפרויקט "הצל לבו של ילד" - ד"ר ליאור ששון, ד"ר ציון חורי, ד"ר עקיבא תמיר וד"ר חגי דקל, וכן נציגת העמותה בקנדה, ג'סי בירנבאום, ומנכ"ל העמותה בישראל, סיימון פישר.

"עמותת 'הצל לבו של ילד' היא דוגמא לסיוע שקנדים וישראלים יכולים להעניק כשהם עובדים בשיתוף פעולה"

ד"ר הוסקינס משמש בקנדה כיו"ר עמותת War Child, למתן טיפולים רפואיים לילדים מאזורי מלחמה. "עמותת 'הצל לבו של ילד'", אמר, "היא דוגמא לסיוע שקנדים וישראלים יכולים להעניק כשהם עובדים בשיתוף פעולה".

"הצל לבו של ילד" הוא פרויקט הומניטרי בינלאומי שבסיסו בישראל. הוא דואג לניתוחי לב מצילי חיים ומעקב רפואי לילדים ממדינות מתפתחות, ללא הבדלי גזע, דת, לאום, מגדר או מצב כלכלי. עד כה טופלו במסגרת זאת כ-4,000 ילדים מ-50 מדינות והוכשרו גם יותר מ-100 אנשי צוות רפואי מאותן מדינות, רובן ככולן מתפתחות.

במדינות אלו משאבים מצומצמים לכירורגיה, במיוחד בתחום הלב, והממשלות מתמקדות בעיקר במאמץ להילחם במחלות כמו איידס, מלריה, פוליו, קדחות שונות ואבולה. ברוב המקרים, הפרויקט מסייע לילדים עם מחלות לב מולדות בשלבים מתקדמים או מחלות לב ראומטיות (שהן כיום נדירות בעולם המפותח). הילדים מגיעים לישראל לניתוחי לב מצילי חיים, עוברים תקופת החלמה בארץ והמעקב אחריהם נמשך גם בשובם למדינותיהם על ידי הצוותים הרפואיים שהוכשרו לכך ב"וולפסון". בנוסף לתחום הקרדיולוגי ניתנים באמצעות העמותה גם טיפולים לילדים הסובלים ממחלות טפילים, מלריה, ושחפת.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי וולפסון,  מחוז אונטריו,  חילופי סטודנטים,  פרויקט "הצל לבו של ילד"
תגובות