חדשות

אות מפעל חיים של משרד הבריאות הוענק לפרופ' רן טור-כספא ולפרופ' אליעזר שלו

האותר מיועד "להוקיר ולכבד את מי שהשאיר חותם וקבע אבני דרך במערכת הבריאות ובכך תרם תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה"; כמו כן הוענקו אותות כבוד למתנדבים

פרופ' טור-כספא מקבל את אות מפעל חיים כשהוא מלווה בנכדיו (צילום: יח"צ)

בטקס חגיגי שנערך אתמול (ג') בכנסת העניק שר הבריאות יעקב ליצמן אות מפעל חיים לעוסקים במקצועות הבריאות לשנת 2017, לשני הרופאים הבכירים פרופסור רן טור-כספא ופרופסור אליעזר שלו. האות מיועד "להוקיר ולכבד את מי שהשאיר חותם וקבע אבני דרך במערכת הבריאות ובכך תרם תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה".

פרופ' טור-כספא (69) הוא דור רביעי לחלוצי העלייה הראשונה ולמייסדי זכרון-יעקב ובנימינה. הוא כיהן כמנהל מערך הכבד וראש פורום מנהלי מחלקות פנימיות בבית החולים "בילינסון". הוא הקים את השירות לאבחון מולקולרי של נגיפי הכבד, נמנה על מייסדי ומקימי הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בצפת, בה הוא משמש עתה כדיקן.

פרופ' שלו (69) מוכר כאוטוריטה עליונה ברפואת האם והעובר, מומחה לאבחון וטיפול בהריונות מסובכים ובעוברים בעלי תחלואה וסיכון גבוהים. הוא קידם את הפקולטה לרפואה בטכניון להיותה אחת הפקולטות החשובות ללימוד הרפואה בישראל. הוא גם עומד בראש המועצה הלאומית של משרד הבריאות למיילדות פוריות ונאונטולוגיה.

בנוסף העניק השר את מגן המתנדב המצטיין במערכת הבריאות ל-11 אישים, ביניהם 4 רופאים ול-5 גופים ציבוריים, וכן אות מיוחד לבית החולים השיקומי לוינשטיין על היותו ארגון המקדם את ההתנדבות.

בדברי הברכה למקבלי האותות השונים אמר השר: ״אנו מוקירים ומשבחים את ערך ההתנדבות והעשייה למען הזולת. אות המגן הוא אות הצטיינות והוקרה לרשימה מכובדת של אנשים וגופים שפועלים למען האחר. מטרת מגן השר להתנדבות לתת עידוד וחיזוק לכוח הנתינה לאחר. לכבד ולהוקיר את אלה שעושים חסד עם הזולת ומקריבים מעצמם למען השני״.

16 מקבלי מגן המתנדב המצטיין (11 אישים ו-5 גופים) הם:

- אסתר אברהם (50) מתגוררת בירושלים, מסייעת למוגבלים בקהילה, יוזמת ומפעילה תכניות לשיקום פיזי ונפשי בתחום התרבות והספורט. מתנדבת מאז היותה נערה צעירה, נכה מגיל 9 בעקבות תאונת דרכים.

- ד"ר עבד אלכרים אבו סנינה (58) מתגורר בבית צפפא, רופא אורתופד. מתנדב בבית החולים "שיבא" בביצוע בדיקות אולטרה-סאונד מפרקים לתינוקות.

- מר אברהם אזרזר (70) מתגורר בדימונה, יו"ר סניף האגודה למלחמה בסרטן. הפך את סניף דימונה לסניף הדגל של האגודה, בנוסף לתמיכתו האישית בכל חולה וחולה.

- ד"ר אילון שני (56) מתגורר בבאר שבע, מסייע לעמותת בית בגלגלים משנת 1984 בתפקידים שונים כמדריך בארגון, יועץ רפואי, חבר בעמותה ועוד.

- תלמה ברוך (66) מתגוררת בתל אביב, עובדת סוציאלית במקצועה, תומכת בהורים ובני משפחה של חולי נפש בבית החולים "אברבנאל".

- הרב יצחק גולדקנופף (67) מתגורר בירושלים. הקים וניהל רשת מעונות שיקום לילדים חריגים בגיל הרך.

- ד"ר משה ווסטרייך (70) מתגורר בקבוצת יבנה. מתנדב בוועדה הבין משרדית בנושא ברית המילה, בודק את המקרים שבהם מגיעים הנימולים לטיפול בבית חולים.

- יצחק כבדיאל (82) מתגורר בגבעתיים. מנהל בהתנדבות את מרכז השיקום של אגודת עזרה ומרפא.

- הרב יוסף מרגלית (33) מבני ברק. מסייע לחולים להתגבר על מכשולי הביורוקרטיה ולקבל טיפול רפואי הולם.

- ד"ר לאה קנטי (77) מתגוררת באשדוד. מתנדבת למען חולי סוכרת.

- הדר רון (57) מתגורר בקיבוץ חצרים. מסייע למשפחות של פגועי נפש במרכז בריאות הנפש בבאר שבע.

- כפר נהר הירדן - כפר הנופש לילדים המתמודדים עם מחלות קשות ומסכנות חיים, גנטיות וכרוניות ולילדים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים.

- חבורת צעירי הכללית - בני נוער שגויסו במסגרת מעורבות חברתית כדי לסייע בפעילות המרפאה בראש העין, לרבות עריכת ימי הסברה בנושאי בריאות בקהילה. מעורבים בפרויקט משותף לשירותי בריאות כללית והרשות המקומית.

- עמותת תורת המשפחה, המסייעת לקידום בריאות הנשים במגזר החרדי.

- ארגון הקו המאחד - עזרה וסיוע לילדים ונוער חולים ונפגעי פעולות האיבה.

- מסגרת שמעיה - העוסקת בסיוע לבעלי מוגבלויות, בעיקר חרשים, ובמתן כלים להשתלבות בקהילה.

כמו כן הוענק אות מיוחד ל"ארגון מקדם התנדבות", לבית החולים לוינשטיין ברעננה, שבו מתקיימת פעילות רחבת-היקף שבה משתתפים 180 מתנדבים המקדישים 4 שעות שבועיות כבר במשך יותר משבע שנים, בממוצע.

נושאים קשורים:  חדשות,  אות מפעל חיים,  משרד הבריאות,  טקס,  פרופ' אליעזר שלו,  פרופ' רן טור-כספא
תגובות

ברכות מקרב לב מ- טורסקפה

פרופ' טור כספא ופרופ' אליעזר מהווים מורי דרך ומודל לחיקוי. כל הכבוד שניהם עשו דרך ארוכה קידמו את הרפואה והקימו דורות של רופאים